Business networking
Co je Business Networking
Business networking je proces navazování vzájemně výhodných vztahů s jinými lidmi z byznysu a/nebo potenciálními klienty či zákazníky. Prvotní účel networkingu je říci druhým o vašem podnikání a získat je jako vaše klienty.
Proč má networking smysl (i v dnešní době)?
Rozvoj technologií v poslední době změnil zásadně způsob, jakým komunikujeme, jak řešíme naše denní úkoly, podnikáme a spolupracujeme s druhými. Dnes umíme vytvářet „vzdálené týmy", řídit mezinárodní společnosti pomocí několika kliknutí a nejrůznější transakce provádět online.
Jedna věc však víceméně zůstává stejnou: nic nenahradí hodnotu skutečných osobních setkání. Budování vztahu „z očí do očí" je jediný způsob, kterým dokážeme vytvářet silné mezilidské vazby.
Pokud se lidí potkávají osobně, jsou více otevřeni vzniku a utvrzení dobrých obchodních přátelství. Hovoří spolu na různá témata, která mohou vést k realizaci společných projektů.
To je důvodem, proč se dostáváme k plánování B2B setkání, k vytváření příležitostí, kdy bychom s klienty (partnery) mohli hovořit a poznávat se.
Příležitosti pro networking
V podstatě je to jakákoliv akce, příležitost nebo událost, při které můžete hovořit s lidmi, se kterými se chcete seznámit.
Typické příležitosti pro networking v B2B jsou:
- návštěvní dny
- dny otevřených dveří
- akce pro zákazníky
- veletrhy
- odborné konference a kongresy
- přednášky a diskuzní fóra
- akce pořádané oborovými sdruženími, profesními nebo hospodářskými komorami (např. speed business meetingy)
- kulturní akce
- neformální setkání firem a podnikatelů (koktejly, plesy)
- sportovní firemní turnaje
a další akce
Kdo má networking v pracovní náplni
Vpodstatě všichni, kdo v rámci své práce potřebují komunikovat s obchodními partnery a ovlivňovat jejich spokojenost a rozhodování. Typicky je budování vztahů – networking – pracovní náplní lidí v těchto pozicích:
Členové managementu na různých stupních
Lidé v obchodu, jako jsou:
- Key account manažeři
- Area salse manažeři
- Sales representatives
- Obchodně techničtí konzultanti atd.
JAK ZLEPŠIT vytváření vztahů - KOUČUJTE SE POMOCÍ 3 OTÁZEK
Pokud pracujete v některé z výše uvedených pozic, zamyslete se, jak mlžete zhlepšit vytváření vaší sítě vztahů. Odpovězte si na následující otázky:
Jaké formy networkingu se vám osobně osvědčily?
Kopírujte posvědčené postupy. Pokud jste sportovně založeni, vyhledávejte firemní sportovní akce a setkání. Pokud nějaký turnaj, nebo výjezd na kolech nepořídá přímo vaše firma, vyhledávejte je v okruhu vašich klientů nebo dodavatelů.
Jaké formy networkingu byste ještě mohl začít (více) používat?
Je něco, čemu se podvědomě vyhýbáte? Co je příčinou? Platí, že když nám něco nejde, můžeme to překonat jen tím, že to budeme dělat a zdokonalíme se.
Co myslíte, že vám brání v tom, abyste prováděl více networkingu?
Máte rodinu a malé děti? Možná se dá řada akcí spojit s rodinným výletem. Táta (nebo máma) se zúčastní dne otevřených dveří a je možné, že může jít i rodina. Často jsou takové akce pořádány také pro firemní zaměstnance a jejich rodiny. Nebo si rodina udělá alternativní výlet a tátu (mámu) na akci za pár hodin vyzvedne. Obě strany budou spokojeny.
Pokud potřebujete ve vaší práci komunikovat s druhými lidmi, mohli by vás zajímat také tyto články:
Jak jednat s různými lidmi
Šest způsobů ovlivňování druhých
INFORMACE
-
Autor:
Ing. Dušan Jílek -
Publikováno:
3.12.2019 -
Název:
Business networking -
Shlédnuto:
1602