SESTAVENÍ OBCHODNÍHO BUsINESS PLÁNU
Úspěch v obchodě začíná sestavením realistického obchodního business plánu.
Zapojte do sestavování business plánu obchodu jak příslušné vedoucí, area sales manažery, regionální manažery apod., tak i prodejce a obchodníky.
Uspořádejte pro ně workshop, kde téma sestavení business plánu pro obchod probereme.
Co získáte – co bude cílem a jaký bude přínos?
Cíl: Všichni zapojení budou mít společnou informační základnu. Všichni budou chápat stejně, jak přistupujeme k sestavení business plánu.
Přínos workshopu pro manažery:
- budou mít návod, jak postupovat při sestavování obchodního plánu
- budou umět nastavit realistická čísla do obchodního plánu
Přínos workshopu pro obchodníky:
- budou chápat, jak čísla obchodního plánu vznikají
- budou uvažovat realisticky o tom, jak mohu čísla z plánu dosáhnout
- uvědomí si, co ta čísla pro mě znamenají v každodenním životě
- nasměrují své aktivity na priority v práci – ví, co se od nich očekává, na co se v denním byznyse zaměří
Obsah workshopu pro vaši firmu upravíme podle vaší specifické situace a potřeby vaší společnosti.
Obsah workshopu "Sestavování obchodního business plánu":
-
Krok 1: Trh a konkurence - rozhlédnutí se po trhu
- Co se letos bude na trhu dít?
- Roste ekonomika? Nebo klesá? Co náš segment ekonomiky?
- Co na trhu dělá naše největší konkurence?
- Jaká čísla dosáhnu, kdyby business běžel přirozeně. Kdybych „nepodnikl nic“?
- Realistický odhad „přirozeného“ ročního obratu naší business unity
Krok 2: Očekávání mateřské společnosti
- Jaký plán růstu má mateřská společnost, koncern nebo majitel
- Jak velký je rozdíl mezi očekávaným růstem a naším odhadem?
- Vyjasnění obchodního obratu, který bude třeba v tomto roce získat navíc
Krok 3: Převedení očekávaného obratu do obchodní praxe, do pipeliny
- Přirozený obrat znamená standardní počty setkání a nabídek se standardní klientelou.
- Kde v rámci standardní klientely mám možnosti k rozvíjení vztahů a obchodu?
- Převést na pipeline – určit si převodní poměry
- Kolik leadů potřebuji?
- Kolik nabídek musím napsat, abych získal požadovaný objem zakázek?
Krok 4: Iniciativy k získání (dodatečného) obratu
Manažer i obchodníci generují nápady, jak dosáhnout potřebného obratu.
U každého nápadu dokázat kriticky zhodnotit a posoudit:
- Jak je daný nápad reálný?
- Jak dlouho to bude trvat? Jaký je obvyklý cyklus od prvního oslovení k podepsání dohody?
- Je tu zákazník, který to chce a koupí?
- Jaké prodejní nástroje pro tuto novou iniciativu jsou realistické?
- Jaké prodejní cesty mám reálně k dispozici? Jakou kapacitu, např. lidskou?
- Je ten produkt konkurenceschopný na trhu?
- Jaká obratová očekávání jsou realistická?
Délka kurzu: 1 den
Velikost skupiny: max. 12 osob
TIP NA KNIHU: Manažer jako druhé řemeslo