Manažer jako druhé řemeslo
Být vedoucím znamená naučit se kromě své původní profese další řemeslo – to manažerské
Manažerem se nikdo nerodí. Většina vedoucích se nejprve vyučila nebo vystudovala a teprve v práci byli na základě svých výkonů povýšeni.
Vést lidi tedy znamená, že se člověk musí rychle naučit druhé řemeslo – to manažerské.
Dobrý vedoucí musí mít – podobně jako dobrý řemeslník – svůj „kufřík s nářadím", ze kterého si umí vybrat nástroj podle toho, jakou situaci zrovna řeší.
Tento kurz vám dá základní sadu manažerských dovedností, které vám pomohou dobře vést tým.
Vše na kurzu je orientováno na praxi.
Leták kurzu Manažer jako druhé řemeslo
Obsah kurzu „Manažer jako druhé řemeslo" tvoří tato témata.
DEN 1
- Co je úkolem vedoucího, co od něj čeká vedení a co spolupracovníci
- Jak vzniká autorita a respekt a co ji ničí
- Jak vést lidi věkově a služebně starší/ komunikace s mladou generací (digitální věk)
- Stanovování úkolů a přidělování práce (SMART definice cíle)
- Kontrola odvedené práce; hodnocení výkonu - výtka a pochvala
DEN 2
- Různé způsoby vedení lidí
- Situační vedení
- Delegování úkolů a jak ho používat
- Vedení porad a práce s informacemi nebo Nakládání s časem a určování priorit (vybereme téma podle toho, co bude pro vás více přínosné)
DEN 3
- Motivace a demotivace zaměstnanců
- Řešení konfliktů na pracovišti
- Jak získávat lidi na svou stranu
Délka kurzu:
Tento kurz je třídenní. Doporučuji 3 samostatné dny s odstupem 2-3 týdnů pro zvýšení učícího efektu.
TIP NA KNIHU: Manažer jako druhé řemeslo
Další navazující školení pro vedoucí:
Koučovací dovednosti pro manažery
TIP NA KNIHU: Jak to mám všechno stihnout