Náklady a přínosy porady obchodního týmu

Náklady a přínosy porady obchodního týmu

Porady jsou pro každou firmu velmi důležitým nástrojem řízení. Jsou místem, kde dochází k předávání informací. Sdílení informací a společně strávený čas posiluje týmového ducha. Přenáší se energie, která je motivujícím prvkem pro zúčastněné zaměstnance. To všechno, pokud porada funguje, jak má. Podívejme se blíže na jednu poradu obchodního týmu.

Kolik stojí porada?

Po třech hodinách porady obchodního týmu si účastníci dávají delší pauzu. Dovezli jim objednanou pizzu, je čas oběda.

Šest obchodníků a obchodní ředitel zhltnout jídlo, vaří si kávu a využívají polední pauzu k vyřizování neodkladných záležitostí – telefonují, SMSkují, mailují. Jsou stále u bodu číslo 2 dnešního programu – obchodní výsledky.

Od rána už se stihli pohádat o tom, co všechno ve firmě nefunguje. Vzájemně se přesvědčují, zda mají nebo nemají podporu z marketingu, zda jsou jejich výrobky plně konkurenceschopné. Proč ještě není povoleno nové bonusové schéma pro odběratele? Proč rozhodování v mateřské centrále v zahraničí je tak pomalé a nepružné?

Trocha kupeckých počtů a škoda, že porady nikdo nefakturuje

Sedm lidí jedná 3 hodiny. Bylo spotřebováno 21 hodin lidské práce. Práce obchodníků, kteří mají hlavní úkol – prodávat a přinášet zakázky.

Obchodní zástupce v ČR s v průměru vydělává 25.000 Kč. Hodina práce je tedy oceněna asi 200 Kč. Když připočtu obchodního manažera s trochu vyšším platem, je to za hodinu 1.500 Kč (bez odvodů na sociální a zdravotní

INFORMACE

  • Autor:

    Ing. Dušan Jílek
  • Publikováno:

    21.5.2017
  • Název:

    Náklady a přínosy porady obchodního týmu
  • Shlédnuto:

    1258

© All rights reserved Dušan Jílek

Icons made by Freepik from www.flaticon.com